dag 5 Shueili en Tainan - Reisverslag uit Tainan, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu dag 5 Shueili en Tainan - Reisverslag uit Tainan, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu

dag 5 Shueili en Tainan

Blijf op de hoogte en volg Toos

15 Oktober 2014 | Taiwan, Tainan

7uur opgestaan en na het ontbijt zijn we op de boot gestapt voor een tochtje over Sun Moon Lake. Na tien minuten legde de boot aan en gingen we een stukje wandelen naar een mooi uitkijkpunt. Om daar te komen moesten we een hele lange trap op, dus ik ben maar even op een bankje blijven zitten. Ik had vandaag veel last van m'n been, dus ik heb de hele dag m'n stok moeten gebruiken.
Na het boottochtje gingen de koffers weer in het busje en reden we richting Sheuili. Daar kregen we een rondleiding door een pottenbakkerij en mochten de kinderen zelf aan de slag met een bonk klei en een draaitafel. Ze vonden het geweldig en hebben allemaal iets moois gemaakt.
Daarna weer de bus in voor een 2,5 uur durende rit naar Tainan. Daar bezochten we Fort Zeelandia, maar omdat daar ook veel trappen waren ben ik in het busje gebleven.
Henry rijdt het busje met de andere familie en wij hebben een chineessprekende chauffeuse en Ally, henry's vrouw, als copiloot.
Onze chauffeuse blijft altijd bij het busje, dus ook nu ik achterbleef. Deze mevrouw is enorm bezorgd over mij, ze zou me het liefst het busje in- en uittillen. Op een gegeven moment haakte ze zelfs haar arm in die van mij toen we een stukje moesten lopen om me te ondersteunen. Na wat gerommel in haar tas gaf ze me een klein flesje en vroeg aan de gids om haar te vertalen.Ik moest eerst tien minuten met m'n voeten in heet water, daarna die olie er op, in laten trekken, nog eens insmeren, in laten trekken en dan nog een keer insmeren en dan tien minuten met de benen omhoog.Het blijkt taiwanese cypresolie te zijn, benieuwd of het werkt.

Daarna gingen we naar het hotel, prachtig weer! de andere familie ging naar de vijfde verdieping en wij moesten in een aparte lift, naar de zesde verdieping. Bij het openen van de deur werden we verrast met een suite, met twee verdiepingen, drie slaapkamers, twee badkamers, een vide, woonkamer en een keukentje. Echt superdeluxe. Nadat we een beetje opgefrist waren, werden we opgehaald voor het eten. Heerlijke shrimprolls gegeten, daarna weer terug naar het hotel. Jammer dat we hier maar één nacht blijven..
Morgen staat er weer een leuke dag op het programma.

Tot morgen!

  • 15 Oktober 2014 - 18:57

    Melvin En Anneke:

    Toos het is wel genieten zo te lezen.Leuk dat je via de mail een reisverslag geeft.Het is wel indrukwekkend.

    Gr.van Melvin en Anneke

  • 15 Oktober 2014 - 19:34

    Trix:

    Hoi zusje,leuk weer te lezen wat je allemaal meemaakt,jammer dat je last had van je been! Wat lief van dat vrouwtje,hoop dat de olie helpt je weet maar nooit...
    Jullie boffen met dat mooie weer want het was toch regenseizoen?
    Mooie foto's hoor,en voor iemand die niet graag schrijft gaat het je best af hoor!!
    Ik moest je de groeten doen van Nel,Pascale en ik waren daar vanmiddag,gaat goed met haar..Ook Ireen Verhulzen heb ik voorgelezen wat je geschreven hebt ze vond het erg leuk om te horen( ze miste je al) en ik moest je de groeten doen.
    Doe voorzichtig en geniet weer van alles wat je ziet...
    Trixxxx

  • 15 Oktober 2014 - 20:20

    IRENE EN PIET HERMSEN:

    Wat een leuke verhalen Toos, je schrijven gaat toch lekker,
    wel vervelend van je been he, hoop dat de olie helpt, ik weet
    wat het is, kon ook heel slecht lopen in Canada, Jphn heeft daar nog
    een rolstoell voor me gehuurd, maar meisje geniet van jullie mooie reis,
    en maak veel foto,s, al kunnen we zie hier al wat zien, lieve groetjes voor
    jullie allemaal, en doe voorzichtig,

    Irene en Piet XXXX

  • 15 Oktober 2014 - 21:12

    Wil:

    Hallo Toos wat een geweldige foto,s en berichtjes die je stuurt!! Kijk je wel een beetje uit! hoop dat de olie werkt. Ik kijk elke dag uit naar je berichtjes !! lieve groetjes.Wil.

  • 16 Oktober 2014 - 09:48

    Ellie :

    Hallo Toos,
    Het ziet er naar uit dat jullie er allemaal erg van genieten. jammer van zo'n hotel dat je er zo kort van mag genieten zo lux wel lekker. En wijs dat je even gas terug neem, best moeilijk je wil van alles mee maken. Groeten

  • 17 Oktober 2014 - 11:24

    Miep:

    Hoi Toos ,,Zorg goed voor je zelf!Misschien allemaal een beetje te veel van het goede. Ik begrijp ook wel dat je niets missen wilt. Het is ook allemaal zo indrukwekkend. Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met je gaat. Groetjes,Miep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Tainan

Toos

Hier blijf je op de hoogte van mijn reis naar Taiwan.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 7661

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Taiwan

Landen bezocht: