dag 14, richting Yi-lan - Reisverslag uit Jialulan, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu dag 14, richting Yi-lan - Reisverslag uit Jialulan, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu

dag 14, richting Yi-lan

Blijf op de hoogte en volg Toos

24 Oktober 2014 | Taiwan, Jialulan

Vandaag, vrijdag, om half acht opgestaan en na weer een verrukkelijk ontbijt zijn we om tien uur vertrokken. We zijn door Taroko gereden, het natuurpark in de bergen waar we gisteren ook zijn geweest.
Enorm hoge bergen, prachtig uitzicht maar soms doodeng zonder vangrail.
Daarna stopten we bij een taiwanese houten-slipper-workshop. Na een rondleiding en demonstraties mochten we zelf aan de slag. We hebben een sleutelhanger gemaakt met een klein klompje er aan. In het leer moest je eerst een figuurtje maken, daarna verfen, inkleuren en aflakken. Daarna werd het op de houten ondergrond vast gemaakt en hebben we met een brander van 400 graden onze naam op de zool gezet. Was leuk om te doen.
Toen zijn we naar het hotel gegaan, doodeng tweerichtings weggetje maar er paste maar één auto tegelijk op.. heel hoog in de bergen, weer zonder vangrail en zonder lantaarnpalen..!
Het is hier een soort vakantiepark, en zitten in een spiksplinternieuw gebouw, het plastic zit zelfs nog om de tv, hele mooie kamer . We hebben als het goed is een heel mooi vrij uitzicht over de bergen maar omdat we zo hoog zitten, zitten we in de wolken en zagen we dus helemaal niks..
Om zes uur zijn we gaan eten, dat was echt heerlijk! Ik denk niet dat we deze reis al zo lekker hebben gegeten, gamba's, kipstukjes in een heerlijke saus met rode pepertjes en gember, inktvis, hele kleine groene asperges, had ik nog nooit gezien zo klein, verse krab, geroosterde eend met pruimensaus (die hen ik maar even overgeslagen), in bamboe gestoomde rijst, een salade met inktvis, een grote schaal met vis, soep, guaves, watermeloen, te veel om op te noemen!
Daarna was er een ouderwetse tolwedstrijd en Mika deed namens ons groepje mee, tussen allemaal volwassen deelnemers. Hij is heel lang tweede gebleven maar op een gegeven moment is hij ingehaald en als zesde geëindigd, toch knap.
Daarna kregen we een wensballon waar we allemaal een wens op mochten schrijven. Mika wenste honderd miljoen euro en Siri wenste dat oma nooit dood zou gaan, dus ik bof maar haha.
We hebben net de koffie op, morgen weer op tijd op want om tien uur vertrekken we al weer richting Taipei.

Tot morgen!

Ps. De foto's zet ik er zo nog even bij..

  • 25 Oktober 2014 - 14:00

    Trix:

    Hoi Toos,
    Wat eng zo door de bergen,was niks voor mij had dan niks van het mooie uitzicht gezien!
    En doodeng zeg die smalle weg,dan maar liever dat smalle steegje...
    Leuk weer wat jullie allemaal hebben gedaan.
    Zie je dat je best wel handig bent, zelfs een sleutelhanger gemaakt,zo leer je nog eens wat.
    Met tollen zou ik ook meegedaan hebben,dat heb ik vroeger zo veel gedaan lijkt mij echt leuk,maar als ik het hier ga doen dan word ik zo van de straat gehaald, haha.
    Ben benieuwd of jullie nog wat van het uitzicht gezien hebben vanuit het hotel.
    De klein kinderen hebben goede wensen gedaan, lief van Siri en Mika dacht vast ik zal het maar gelijk groots aanpakken...
    Geniet weer van de volgende trip!
    Liefs Trixxx

  • 25 Oktober 2014 - 15:20

    Marion:

    Hoi hoi,

    Wat ziet dat er heerlijk uit....ik krijg honger als ik al dat lekkers zie.
    Ik zal jullie vast aanmelden bij de Waight Watchers.....zal wel nodig zijn met al dat lekkere eten.
    Haha....maar geniet er maar lekker van.

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Jialulan

Toos

Hier blijf je op de hoogte van mijn reis naar Taiwan.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 7657

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Taiwan

Landen bezocht: