dag 17, aan het strand - Reisverslag uit Chilung, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu dag 17, aan het strand - Reisverslag uit Chilung, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu

dag 17, aan het strand

Blijf op de hoogte en volg Toos

27 Oktober 2014 | Taiwan, Chilung

We zijn sinds gisteren aan het strand, in het noorden van Taiwan. Het is hier totaal verlaten, een beetje een spookstad zeg maar..Waarschijnlijk is dit 25 jaar geleden een bruisende badplaats geweest, maar nu is het allemaal een beetje vervallen. Het strand was gesloten, het zwembad groen van de alg, je ziet niemand lopen etc..Groot was onze verbazing dan ook toen we vanmorgen de ontbijtzaal in liepen. Een heel mooi groot restaurant met een heel uitgebreid ontbijt. Er stonden zelfs siroopjes voor in de koffie.
Na het ontbijt zijn we een stukje gaan wandelen, we zagen gisteravond een stukje verderop allemaal lichtjes dus daar was in ieder geval meer leven dan hier.Siri's slippers waren kapot en haar open schoentjes ook, dus ze liep al twe dagen met dichte schoenen, het is hier 29 graden. Dus op zoek naar slippers zijn we naar dat plaatsje gelopen. Er was inderdaad meer leven, een heleboel winkeltjes, maar alleen maar viswinkeltjes met grote bakken met levende vis voor de deur. Binnen zat het vol met mensen die aan de verse vis zaten. Aan het water was een grote vismarkt, rondom allemaal tafeltjes waar iedereen aan de verse krab zat.

Eenmaal terug in het hotel zijn Siri en ik naar de kamer gegaan om een spelletje te doen en zijn Marco, Nicole en Mika met de fiets op zoek gegaan naar een winkeltje met slippers. De fietsen worden hier gratis uitgeleend door het hotel.
Ze hebben uiteindelijk drie winkeltjes gevonden, één 7-eleven (een supermarktje die je in Taiwan om de paar honderd meter tegenkomt en waar je warm kunt eten, je postpakketjes kunt versturen, je parkeertickets kunt betalen etc.) en twee winkeltjes met visspulletjes, vishaakjes, hengels etc..En daar hingen buiten een aantal stoffige slippers, beter iets dan niets, dus Siri heeft weer slippers!

Vanavond hebben we gegeten in het seafoodrestaurant van het hotel hier aan de overkant. We kwamen binnen in een grote hal met een kleine verlaten balie. Er klonk een muziekje maar verder was alles donker en er was helemaal niemand. We hebben de lift genomen naar de lagere verdieping en daar was het restaurant. Er waren nog twee tafels bezet, die mensen draaiden zich allemaal om toen wij binnen kwamen haha.
We kregen met z'n vijfen een hele grote ronde tafel met een groot draaiplateau in het midden. We hebben een beetje op de gok wat besteld en de serveerster kwam twee keer terug om te zeggen dat ze iets niet hadden en dat we iets anders moesten uitkiezen. Uiteindelijk kwam er toch het één en ander op tafel en het meeste smaakte prima!
Daarna terug naar het hotel, Siri op bed gelegd en koffie gedronken. Daarna de koffers weer ingepakt want morgen om 10.00 komt Henry ons weer ophalen om terug te gaan naar Taipei. We zouden hier t/m donderdag blijven maar omdat woensdag de ontmoeting met de biologische familie van de kinderen is, is dat makkelijker om vanuit Taipei te doen. In eerste instantie waren we daar allemaal een beetje teleurgesteld over, maar nu willen we toch wel graag terug naar ons luxe hotelletje in Taipei.
Morgen gaan we de Taipei 101 bezoeken, het op eén na hoogste gebouw ter wereld. De lift gaat met 50 km per uur en daar schijn je niks van te merken, ben benieuwd!

Tot morgen!

• 27 Oktober 2014 - 15:32

Ireen Hermsen:

Nou Toos ben ik blij dat ik niet in die lift hoef, pfff,
    nog veel plezier !!!!
    Groetjes Ireen en Piet

• 27 Oktober 2014 - 19:41

Wil:

Toos Wat jammer dat het hotel niet helemaal was wat jullie er van verwachte, maar nu weer naar jullie mooie hotel! veel plezier .liefs Wil

• 28 Oktober 2014 - 09:08

Trix:

Hoi zusje,
    Wel een avontuur haha, je maakt van alles mee he.
    Leuk dat je daar fietsen kon huren,er is eigenlijk van alles maar weinig mensen,je vraagt je af waar ze van leven zo'n groot hotel en 3 tafels bezet.... Ongelooflijk!
    Ik zou de lift ook niet in durven! Ben ook heel benieuwd!
    Is het ver rijden naar Taipe?
    Maar vast weer een mooie rit,geniet weer lekker de tijd gaat nu snel!
    Trixxxx

• 29 Oktober 2014 - 09:35

Geer:

Hallo Toos en reisgenootjes,

Leuk weer dit allemaal te lezen. Ik weet zeker dat wanneer jullie een restaurant binnen komen en het is er rustig dat jullie toch wel wat leven in de brouwerij brengen! Terug naar je stek in Taipeh is natuurlijk ook wel weer fijn. En die lift..........., ik heb er ook niets mee en enkele etages doe ik bij voorkeur via de trap (niet alleen omdat het gezond zou zijn), maar lopen met deze hoogte...??? Toch maar de lift!

Groetjes
    Geer, ook namens Ivonne

• 29 Oktober 2014 - 12:42

Miep:

Hoi Toos, hoe is het met jullie? Ik kan je niet meer volgen. Ik hoop dat alles goed is.
    Jullie komen weer snel thuis. Geniet nog even . Groetjes. Goede reis terug. Miep

• 29 Oktober 2014 - 17:22

Marianne En Joop:

We zijn eindelijk zover dat we alles hebben kunnen lezen
    en foto's bekijken.
    jUllie hebben een indrukwekkende en zeer mooie reis gemaakt en veel gezien.
    Daar kun je heel lang op terug kijken.
    Door een aantal internetstoringen konden wij jullie helaas niet vaak volgen.
    Nu hebben we echt alles gelezen.
    Ook een mooi moment dat de kinderen hun moeder hebben ontmoet.
    Kortom allerlei mooie dingen die jullie nooit zullen vergeten.
    Geniet nog lekker van de laatste dagen.
    Wij wensen jullie een goede reis terug naar Nederland.

Liefs van Marianne en Joop