Laatste dag - Reisverslag uit Yanjijie, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Yanjijie, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Blijf op de hoogte en volg Toos

30 Oktober 2014 | Taiwan, Yanjijie

Woensdag werden we al om 7.45 opgehaald om naar Taichung te gaan. Dat is de geboorteplaats van siri en allebei hun biologische moeders wonen daar.
De eerste afspraak was met Siri's moeder, we hebben twee uur met haar gesproken en de plek bezocht waar ze de eerste twee weken met haar moeder heeft getoond voordat ze naar het kindertehuis ging. Een bijzondere en emotionele ontmoeting.
Aan de overkant van de weg was het ziekenhuis waar siri is geboren en daar hebben we ook nog wat foto's gemaakt.
Daarna zijn we met Henry dumplings gaan eten, heerlijk! Hij weet ook in iedere plaats de juiste plekjes te vinden.
's Middags was de ontmoeting met Mika's moeder, er waren ook twee zusjes bij, eentje van 7 en eentje van 5. Hij heeft nog een ouder zusje van 11 en nog een klein zusje van 3, maar die wonen allebei in een pleeggezin in Taiwan. Mika's zusjes leken heel erg op hem, ze hebben samen leuk gespeeld en ze herkenden hem van de foto's die Marco en Nicole vier keer per jaar opsturen.
Ook hier hebben we twee uur gepraat en foto's gemaakt en toen was het inmiddels al 17.00. Twee uur later waren we weer terug in Taipei en zijn we lekker uit gaan eten om alle indrukken te verwerken.

Vanmorgen hebben we lekker een beetje uitgeslapen en zijn we naar de dierentuin geweest. Heel bijzonder om panda's en koalabeertjes in het echt te zien, dat hebben we bij ons niet.
Eenmaal terug in het hotel hebben we lekker rustig aan gedaan, koffers ingepakt etc. Over 20 minuten worden we voor de laatste keer door henry opgehaald en gaan we naar het vliegveld.

Dit was m'n laatste verslag, ik spreek jullie allemaal snel weer live.

groetjes, Toos

• 31 Oktober 2014 - 17:12

Marianne En Will:

Heel interessante verslagen !
    Een goede reis allemaal.
    Groetjes.