Dag 15, eind van de rondreis - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu Dag 15, eind van de rondreis - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Toos Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 15, eind van de rondreis

Blijf op de hoogte en volg Toos

25 Oktober 2014 | Taiwan, Taipei

Toen we vanmorgen wakker werden regende het nog steeds in Yi-Lan.
Even een karig ontbijtje gehad, voor de Chinese en Japanse toeristen is er voldoende keuze maar voor ons blijft het bij een geroosterde boterham met jam.
We zijn om tien uur weer vertrokken richting Taipei.
Onderweg zijn we gestopt bij het National Museum of Traditional Art.
We verwachtten dat het een heel saai museum zou zijn maar het leek wel een Disneypark. Heel groots opgezet, met allerlei leuke winkeltjes waar ze handgemaakte spulletjes verkochten, overal eettentjes en een show over de Taiwanese Robin Hood. Daar hebben we ook geluncht en toen weer in het busje naar Taipei. De rit ging door de langste tunnel van Taiwan, 13 km lang! Er zijn maar vier tunnels ter wereld die langer zijn.
We zijn nu weer terug in het hotel waar we ook begonnen zijn. We hebben afscheid genomen van Miss O., onze chauffeuse van de eerste week. Wat een schat was dat zeg!
Eenmaal in het hotel hebben we de koffers op de kamer gezet en zijn Marco en ik naar de kapper geweest, die was tegenover het hotel en ze hadden op het uithangbord staan dat ze een klein beetje engels spraken dus dat is toch makkelijker om uit te leggen hoe je het wil hebben dan in het Chinees.
Toen we daar binnen stapten waren ze even in paniek maar al snel bleek dat ze idd een klein beetje engels spraken dus ik mocht bij wasbak plaatsnemen. Eerst wassen, olie er in, massage, knippen, weer wassen, weer olie er in en toen föhnen. Het zit echt helemaal naar m'n zin!
Toen even wat gegeten, beetje rondgelopen in de buurt en toen we om 21.00 weer bij het hotel aankwamen was de kapper nog steeds open, dat maak je bij ons niet mee op zaterdagavond.
Op de kamer nog even een mangobiertje gedronken en nu lekker m'n bedje in. We kunnen morgen een beetje uitslapen, op zondag is het ontbijt tot half elf.
Om één uur worden we opgehaald en brengt henry ons naar het volgende hotel, waar we een paar dagen aan het strand verblijven. Even lekker relaxen!

Tot morgen!

• 25 Oktober 2014 - 18:18

Rob:

Wat een heerlijke vakantie. Wij genieten met jullie mee.
    Rob en Marielle

• 25 Oktober 2014 - 19:32

Irene En Piet:

Hai allemaal,
    Wat een vakantie he Toos, os npg wat anders dan een dagje Scheveningen he?
    Maar jullie genieten wel hoor, en nog efkes lekker naar de kapper, en nu maar
    lekker luieren aan het strand, want het schiet alweer op, nog een weekje???
    Luike foto.s hoor, voor jullie allemaal nog een hele fijne week, en tot gauw,
    Lieve groetjes,

Irene en Piet xx